Στην σύντομη παρουσίαση που προηγήθηκε περιοριστήκαμε στα βασικά μόνο, δείχνοντας σας αρκετές φωτογραφίες από το νέο ποδήλατο, με λίγες μόνο αναφορές για τη συμπεριφορά του. Η υπόσχεση όμως ήταν να αναλύσουμε όσο δύναται την αίσθηση του και την αποτελεσμάτικοτητα του σε σύγκριση με το προηγούμενο απόκτημα (ένα TREK 8500 hardtail). Θα ξεκινήσουμε αναλύοντας την επαναστατική νέα σχεδίαση των πλήρους ανάρτησης ποδηλάτων της TREK.
Αυτή η σχεδίαση παρουσιάστηκε και χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στα μοντέλα του 2008 (από το Fuel Ex7 και πάνω) και βεβαίως παγιώθηκε, εφόσον πρόκειται για μία από τις εξυπνότερες και ποιο λειτουργικές σχεδιάσεις πίσω ανάρτησης σε ποδήλατο FS (Full Suspension). Οι σχεδιαστές της TREK λοιπόν κατάφεραν να συγκεντρώσουν σε ένα ποδήλατο πλήρους ανάρτησης τεχνολογίες όπως η Full Floater, το ABP (Active Braking Pivot) την τεχνολογία R1i και το EVO link.
Πως κατέληξε η TREK σε αυτού του είδους την εφυή σχεδίαση? Πριν δύο χρόνια, προσέλαβε τον Jose Gonzalez από την Manitou. Έχοντας ένα εκτενές υπόβαθρο στο μοτοκρός με την Kawasaki και έπειτα στην έρευνα και στην ανάπτυξη με την Manitou, ο Gonzalez έχει εργαστεί σε τμήματα ανάπτυξης συστημάτων αναρτήσεων για όλη την επαγγελματική σταδιοδρομία του. Όπως καταλαβαίνω, η R1i είναι το μωρό του, κάτι που ανέπτυξε ενώ εργαζόταν για την TREK .
Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ακόμη στη διαδικασία καταχώρησης της ως πατέντα, μιας και πρόκειται για κάτι το εντελώς νέο. Η TREK την ονομάζει εν συντομία λοιπόν R1i. Πως λειτουργεί όμως το άτιμο?! Θα σας το αναλύσω περιληπτικά εδώ, και όποιος επιθυμεί μπορεί να επισκεφθεί αυτό εδώ το link για πολύ μεγαλύτερη ανάλυση αυτής της τεχνολογίας από ειδικούς και επαγγελματίες αθλητές : http://trekmountain.typepad.com/king/tech_talk/.
Η όλη φιλοσοφία κατασκευής βρίσκεται στο σημείο επαφής-ένωσης της ανάρτησης με τα ακίνητα μέρη του ποδηλάτου. Εδώ πλέον ΔΕΝ έχουμε ακίνητα μέρη. Χάρη στο EVO link, το αμορτισέρ συνδέεται άμεσα με το ψαλίδι χωρίς να είναι φιξαρισμένο σε κάποιο σημείο του σκελετού, δίνοντας την εντύπωση στον αναβάτη πως επιπλέει (Float). Επιπλέον αυτή η διασύνδεση των επιμέρους εξαρτημάτων προσφέρει στιβαρότητα, αυξημένη πρόσφηση και σημαντικά βελτιωμένη απόδοση στο φρενάρισμα, όπως μπορείτε να δείτε στις παραπάνω φωτογραφίες.
Στην πράξη είναι όπως τα λέει η TREK (όλως περιέργως...). Στις πρώτες δυσκολίες το R1i δείχνει αβίαστα τα δόντια του, απορροφώντας χαρισματικά την κάθε ανωμαλία του δρόμου. Σε συνδυασμό με το ABP το φρενάρισμα είναι πλέον παιχνιδάκι και δεν απαιτεί γνώσεις επαγγελματία για να μπει κανείς με σημαντικά αυξημένη ταχύτητα σε κλειστές χωμάτινες στροφές φρενάροντας ταυτόχρονα. Το αξιοσημείωτο είναι βέβαια το Full Floater αίσθημα που σου δίνει το όλο σύστημα. Έχεις την εντύπωση πως απλά η διαδρομή της πίσω ανάρτησης ΔΕΝ τελειώνει! Άλλο να το διαβάζει κανείς, κ άλλο να το ζει στην πραγματικότητα... Ένα ποδήλατο όνειρο για τους απανταχού λάτρεις των μονοπατιών, συγχωρεί λάθη και δίνει την εντύπωση του αλώβητου καθώς το μαθαίνεις.
Δεν θα ισχυριστώ πως έχω ξεδιπλώσει τις αρετές αυτού του ποδηλάτου γιατί πολύ απλά, μόλις άρχισα να το κάνω. Έαν βέβαια το συνδυάσω με το ότι δεν θέλω ούτε για αστείο να πάθω το παραμικρό ατύχημα πάνω του, για να μη πάθει κάτι το πανέμορφο βάψιμο του σκελετού του... ίσως μου πάρει περισσότερο από όσο περίμενω το ξεθάρεμα πάνω του! Μέχρι την επόμενη συνάντηση μας, καλές και απολαυστικές βόλτες στους απανταχού mountain'άδες!!
ΣΧΟΛΙΑ