Τα Magura Marta SL είναι τα ελαφριά φρένα της συγκεκριμένης εταιρίας και σύμφωνα πάντα με την Magura μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε enduro, all-mountain και cross-country / XC racing. Όλη η σειρά έχει επανασχεδιαστεί για το 2009 και αν προσέξετε μοιάζουν λίγο με τα πιο γνωστά και ευρέως χρησιμοποιημένα Louise, όμως τα Marta έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι ελαφρύτερα.
Όσον αφορά τη μανέτα, τα Marta δε χρησιμοποιούν περιστρεφόμενο σφιγκτήρα για το δέσιμο της πάνω στο τιμόνι, αλλά το κλασικό σφιγκτήρα. Αυτός με τη σειρά του είναι πιο λεπτός και έχει χαμηλότερο προφίλ, ούτως ώστε να μπορείτε να βάλετε τους λεβιέδες ταχυτήτων είτε μέσα, είτε έξω από τις μανέτες (μα καλά ποιος βάζει τις ταχύτητες έξω από τα φρένα;), αναλόγως το πως έχει συνηθίσει ο καθένας.
Για την έκταση της μανέτας υπάρχει η κλασική ρύθμιση με ένα μικρό Allen και επίσης δεν υπάρχει ρυθμιζόμενο σημείο για την αίσθηση του φρεναρίσματος όπως τα Louise BAT, οπότε είμαστε καλημένοι με την αίσθηση που έχουν ρυθμιστεί από την εταιρία. Το καλό είναι ότι χρησιμοποιούν το σύστημα EBP για το υγρό φρένων κάνοντας έτσι το bleeding των φρένων πιο εύκολη υπόθεση, ωστόσο με την 5ετή εγγύηση μη διαρροής μπορεί να μη χρειαστεί να το δοκιμάσετε καν! Όπως όλα τα Magura το υγρό φρένων βασίζεται σε ορυκτέλαιο και τα καλώδια έχουν το σωστό μήκος για να μπορούν να μπουν σε όλους του σκελετούς απροβλημάτιστα, αν παρόλα αυτά θέλετε να τα μικρύνετε μπορείτε με προσοχή να το κάνετε χώρις να χρειαστεί να τα ξανακάνετε bleed. Ούτως ή άλλως υπάρχουν όλα τα καλούδια που θα χρειαστείτε στο κουτί. Α, ναι! Μη ξεχάσουμε και την μανέτα, η οποία είναι από ανθρακονύματα πετυχαίνωντας έτσι το ελαφρύ βάρος του συστήματος!
Η δαγκάνα από σφυρήλατο αλουμίνιο φαίνεται λίγο χοντροκομμένη, παρόλα αυτά είναι στιβαρή και έχει δύο πιστόνια για να σας σταματήσει. Είναι κλειστή πίσω, οπότε για να αλλάξετε τα pads θα πρέπει να βγάλετε τη ρόδα οπωσδήποτε. Το μόνο κακό είναι πως δεν μπορείς να αλλάξεις κλίση στο καλώδιο που κάθεται στη δαγκάνα κατά το δοκούν κι αυτό είναι λίγο άσχημο όταν σχεδόν όλες οι εταιρίες σε τέτοιου χρηματικού βεληνεκούς δαγκάνες έχουν πλέον αυτή την ρύθμιση.
Όπως όλες οι δαγκάνες έστι και η Marta είναι post-mount, με μία μεγάλη γκάμα από αντάπτορες για να μπορούν μπουν σε όλους τους σκελετούς, πηρούνια και ρότορες - 160, 180 και 203mm. Ο στάνταρ ρότορας είναι λίγο πιο μίνιμαλ και έχει κυματιστό σχέδιο χωρίς τρύπες για αποβολή της θερμότητας, όμως μπορείτε να βάλετε τους λίγο πιο βαρύτερους δίσκους Ventidisc αν νομίζετε ότι θέλετε καλύτερη αποβολή της θερμότητας από τον δίσκο. Οι στάνταρ δίσκοι είναι για 6βίδο κέντρο παρόλα αυτά υπάρχει και ένας αντάπτορας ώστε να μπορούν να εγκατσταθούν και σε Shimano centerlock
Η Magura υποστηρίζει πως το βάρος των φρένων είναι στα 335g, παρόλα αυτά όμως αν βάλετε τους δίσκους Ventidisc τότε κοιτάμε για ένα βάρος 375gr καθώς είναι 40gr πιο βαρύτεροι ο καθένας. Όμως για όσους έχουν θέμα με το βάρος υπάρχουν και τα Marta SL Magnesium τα οποία χρησιμοποιούν επώνυμα μέταλλα κι όχι τίποτε κινέζικα, όπως και η δαγκάνα χρησιμοποιεί λίγο τιτάνιο σώζωντας 20gr. Αν όμως θέλετε να σώσετε λίγα χρήματα, τότε μπορείτε να πάρετε τα απλά Marta με αλουμινένια μανέτα (είναι 5gr βαρύτερα) αλλά περίπου 25€ φθηνότερα.
Στα μονοπάτια δεν υπάρχει πρόβλημα με τη δύναμη των φρένων ούτε κατά διάνοια. Κάτω από άσχημες συνθήκες και πολύ φρενάρισμα μπορεί να υπάρχει ένα μικροπρόβλημα του στάνταρ ρότορα, αν και το θέμα είναι περισσότερο με τον θόρυβο που κάνει παρά με το πόσο καλά δουλεύει όταν είναι ζεστός.
πηγή: Bike Magic
ΣΧΟΛΙΑ