Κατηγορία Τεχνική Γωνιά

SPD (πετάλια που κλειδώνουν), ρυθμίζοντας τα σωστά

Συνεχίζω την προσπάθεια γραφής μικρών οδηγών για τη σωστή οδήγηση ενός ποδηλάτου. Μετά το άρθρο για το πως θα ρυθμίσουμε σωστά τη θέση οδήγησης ακολουθεί ένα άρθρο για το πως θα εγκαταστήσουμε σωστά τα σχαράκια στα παπούτσια που κλειδώνουν στα πετάλια. Πρόκειται για τα δημοφιλή SPD από τη Shimano αλλά πάνω κάτω ισχύει το ίδιο και για τα Crank Brothers / Time.

Τα εργαλεία που θα χρειαστούμε είναι:

  • 3mm και 4mm Allen κλειδιά
  • Ένα ζευγάρι πόδια (κατά προτίμηση καθαρά να μην υποφέρουμε κιόλας)
  • Ένα καλό μάτι (άρα μας κάνουν και οι μονόφθαλμοι πειρατές)
  • Ίσως και ένα μαχαιράκι

Πριν την ρύθμιση...

Πάλι καλά που δε μεταφέρεται η μυρωδιά μέσω internet

Το κλειδί για να φέρετε σε μία ευθεία τα σχαράκια είναι να βεβαιωθείτε ότι δεν φέρνουν τα πόδια σας σε άλλη κατεύθυνση από αυτή που θα έπρεπε. Προβλήματα στα πόδια που έχουν να κάνουν με τα SPD προκαλούνται από το γύρισμα του γονάτου, το οποίο με τη σειρά του επιφέρει πόνους μετά από καιρό χρησιμοποίησης SPD  πεταλιών με λάθος ρύθμιση. Είναι γεγονός ότι όλοι ερχόμαστε στον πειρασμό να ρυθμίσουμε σε μία ευθεία τα σχαράκια με τις τρύπες που βρίσκονται κάτω από παπούτσι, αλλά αυτό συνήθως είναι μία κακή ιδέα. Καθίστε σ' ένα ψηλό σκαμνί κουνήστε λίγο τα πόδια σας και δείτε προς τα που δείχνουν. Συνήθως θα δείτε ότι δεν κοιτάνε απόλυτα ευθεία, άλλωστε το βλέπετε και στη φωτογραφιά ότι τα πόδια του πειρματόζωου ούτε ποδοσφαιριστή να ήταν δεν θα ήταν τόσο στραβά! Μη νομίζετε ότι είναι και συμμετρικά κιόλας, οπότε μπορεί να χρειαστεί να ρυθμίσετε το κάθε παπούτσι διαφορετικά, αν και συνήθως ότι θέλει το ένα πόδι θέλει και το άλλο...

Περισσότερα

Rockshox και Avid, vέες αποκαλύψεις από την SRAM

Πριν λίγες μέρες έγινε η παρουσίαση νέων προϊοντων της SRAM, -η οποία το έχει κάνει πλέον παρόδοση να γίνεται το Sea Otter Classic κάθε χρόνο-. Όμως εμάς μας ενδιαφέρουν τα παραρτήματα της Avid και της Rockshox που έχουν να κάνουν  αποκλειστικά με προϊόντα για mountain biking.

Νέες αναρτήσεις και νέα δισκόφρενα λοιπόν, με περισσότερη προσοχή στην Revelation και τα Elixir CR αντίστοιχα.

Περισσότερα

Φτιάχνοντας σωστά τη θέση οδήγησης

Φτιάχνωντας τα χειριστήρια

Φτιάχνοντας τα χειριστήρια

Σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα αρκετά σημαντικό θέμα, αυτό της σωστής τοποθέτησης του τιμονιού και όλων των παρελκόμενων σ' αυτό, για πιο ξεκούραστη αλλά και πιο σωστή οδήγηση.

Διάρκεια: 30 λεπτά πάνω κάτω
Δυσκολία:
Εύκολο
Κόστος:
Εάν έχετε τα εργαλεία τίποτε
Εργαλεία που θα χρειαστείτε:

Μέτρο
Κλειδιά Allen
Γράσο
Πριόνι
Μονωτική ταινία

Οι περισσότεροι από εμάς με το που αγοράζουν το ποδήλατο από ένα μαγαζί δεν κάνουν αλλαγές στη θέση οδήγησης με αποτέλεσμα να μην είναι στη σωστή θέση οι μανέτες των φρένων οι αλλαγές, τα χερούλια και τα ακρόμπαρα (εάν έχουμε)!

Μέσω του οδηγού εδώ ίσως μπορέσετε να έχετε ένα καλύτερο ποδήλατο, αυτή τη φορά παραμετροποιημένο για τις ανάγκες σας!

Ο οδηγός είναι λίγο μεγάλος και σας συνιστώ να έχετε υπομονή για να τον διαβάσετε. Βέβαια όποιος έχει αντιρρήσεις για κάποια ρύθμιση που παραθέτω μπορεί να κάνει άνετα τα σχόλια του. Δεν θα τον έκανα, αλλά μου φάνηκε ενδιαφέρον το άρθρο στο Bike Radar και έπρεπε να το έχω και στο Blog μου να βοηθήσω τους συμπατριώτες μου... 😀 .  Απολαύστε λοιπόν πατώντας το περισσότερα!

Περισσότερα

Νέα από τη Shimano

Πέρασε καιρός που δεν ακούσαμε κάτι το ουσιαστικό από τη Shimano και εφόσον αυτή την περίοδο δεν έχουμε κάτι συναρπαστικό για τις βόλτες μας, είπα να σας παρουσιάσω μερικά από τα νέα εξαρτήματα που έβγαλε αυτές τις μέρες...

Έχουμε και λέμε, καταρχήν να σας δείξω τους νέους τροχούς, που θα είναι μόνο για ποδήλατα με δισκόφρενα. Είναι οι Shimano WH-MT65 οι οποίοι είναι UST-compatible και διαθέισμοι σε δύο εκδόσεις.

WM-MT15 WM-MT15 WM-MT15

Ακολουθούν (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) οι νέοι δίσκοι για 6-Bolt κέντρα! Επιτέλους, έβγαλε ...

Περισσότερα

SRAM XX 10 ταχυτήτων, για MTB

XX BrakesSRAM XX πρώτη ματιά

SRAM XX πρώτη ματιά

Η SRAM για όσους παρακολουθούν ανακοίνωσε πως σύντομα (όπως λένε το καλοκαίρι, αν κι εγώ πιστέυω μπορεί να γίνει λίγο νωρίτερα) θα βγάλει τη νέα σειρά για ποδήλατα βουνού η οποία θα είναι η πρώτη με 10 ταχύτητες!

Είναι γεγονός... Δε μας φτάνει που άρχισαν κάποιοι να έχουν δύο δίσκους στη πεταλιέρα τώρα θα τους δούμε να φοράνε και 10 γρανάζια πίσω. Βάλτε και 2 λεπτά λάστιχα και κάντε τα κούρσες να τελιεώνουμε λοιπόν, χαχα!

Σοβαρά τώρα,...

Περισσότερα

Καλωσήλθες Formula Oro K24, στερνό αντίο Hayes Stroker Ryde

Μετά από σχεδόν 9 μήνες χρήσης των Hayes Stroker Ryde, μόνο καλά λόγια έχω να πω για το feel αυτών των υδραυλικών δισκόφρενων. Όμως μετά από αυτή τη χρήση που κάνω τώρα τελευταία κατάλαβα πως δεν είναι αρκετά για σκληρή All Mountain χρήση. Είναι περισσότερο για ΧC (Cross Country) και χαλαρή All Mountain και αυτό καθώς η δύναμη τους είναι πάρα πολύ ικανοποιητική για συνθήκες αγροτικού δρόμου, βατών μονοπατιών και μερικών κατσάβραχων. Όμως σε υπερβολική χρήση σε κατσάβραχα και αρκετή κατάβαση στον Υμηττό κατάλαβα ότι εκεί έχαναν σε σχέση με τα Avid Juicy Carbon του Αντρέα που έχουν τέλειο stopping power!

ryde_mc ryde_caliper

αμάν ρε παιδί μου με αυτά τα γραμμάρια μας έπρηξες πια!

Δεν ξέρω αν με έναν 180άρι δίσκο εμπρός είχα καλύτερα αποτελέσματα, όμως είπα να κάνω αυτή την "τελευταία" αναβάθμιση μιας και ήταν ευκαιρία αυτά τα νέα φρένα που πήρα.

Ο λόγος; Τα Formula Oro K24 White. απλά τρομερή κατασκευή παίδες. Είναι πιο ελαφριά μόλις 355gr το καθένα συμπεριλαμβανομένων και των δίσκων (160άριδες), σε σχέση με τα 420gr το καθένα για τα Hayes Stroker Ryde συμπεριλαμβανομένων και των δίσκων (160άριδες). Θα μου πεις αμάν ρε παιδί μου με αυτά τα γραμμάρια μας έπρηξες πια! Αλλά δε φταίω εγώ, είναι στη φύση ενός υγιή σκεπτόμενου XC/All Mountain Rider.

Περισσότερα

Πυρετός για αναβάθμιση μέρος 2ο

Η υπόσχεση είναι υπόσχεση και πρέπει να τηρείται! Το 2ο λοιπόν και τελευταίο μέρος των αναβαθμίσεων θα αναλυθεί εδώ. Δεν θα κρύψω πως παρ' όλο του ότι πρόκειται για εξαρτήματα κορυφαία στην κατηγορία τους, το μυαλό μου δεν παύει να σκέφτεται το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που χρειάστηκε να αποχωριστώ ούτως ώστε να πραγματοποιηθούν αυτοί οι στόχοι... Ναι είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα και από την λειτουργικότητα-κορυφαία ποιότητα κατασκευής τους, αλλά... θα το αφήσω με τελίτσες, κ όποιος είναι περίεργος μπορεί ψάχνοντας να βρει τις τιμές αυτών των εξωτικών εξαρτημάτων, τα οποία να προσθέσω μπορεί να είναι εκπληκτικά και πανέμορφα, αλλά ο αναβάτης του συνόλου απέχει από την μετριότητα (!!) ακόμη πολύ! Ματαιοδοξία λοιπόν, ακριβές αισθητικές ανησυχίες ή ενθουσιώδης ποδηλάτης?? Ελπίζω μόνο το 30...!!! Ιδού λοιπόν τα εναπομείναντα εξαρτήματα : Περισσότερα

Πυρετός για αναβάθμιση, μέρος 1ο…

Το άρθρο που σας είχαμε υποσχεθεί εννοείται πως δεν το ξεχάσαμε! Ο λόγος που αυτό καθυστερεί είναι οι συνεχείς αναβαθμίσεις σε επιμέρους τμήματα του νέου αποκτήματος. Σε μερικά κατα σειρά αρθράκια θα σας τα παρουσιάσω όσο ποιο περιληπτικά αλλά και ξεκούραστα γίνεται, εώς ότου φθάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο πιθανό να χρειαστεί ένα χρόνο για να ολοκληρωθεί!! Όχι μωρέ, πλάκα κάνω.....

Περισσότερα

Τροχοί DT Swiss XR 4.1d με κέντρα XTR!

Έπιτέλους ήρθαν οι τροχοί και οι ρότορες και πλέον πάμε δυναμικά για το τελευταίο κομμάτι της αναβάθμισης του ποδηλάτου.

Ήταν μία τρομερή ευκαιρία από το site Γερμανικής εταιρείας που έδινε τις DT Swiss XR 4.1d (αρχικό μοντέλο της DT Swiss για XC) μαζί με κέντρα Shimano XTR κι όλα αυτά στην απίστευτη τιμή των 220 ευρώ! Εδώ μιλάμε με τέτοια τιμή παίρνεις από Ελλάδα τους Mavic Crossride disc που είναι πολύ χαμηλώτερης ποιότητας, άσε μην πω πόσα θα έπαιρνε κανείς αυτούς τους τροχούς από εδώ, αφού με μία απλή αγορά αυτών των τροχών απο Αγγλία (chain reaction cycles) φτάνουν στα 337€ κι αυτό χωρίς να είναι πλεγμένοι, αν και δεν ξέρω αν τους δώσεις 340 ευρώ κοντά θα στους πλέξουν τσάμπα.....

Περισσότερα

RockShox Reba SL 2008 – Οδηγός βαψίματος ανάρτησης

Ο συγκεκριμένος οδηγός αφορά την ανάρτηση RockShox Reba SL '08, όμως ισχύει το ίδιο για τα μοντέλα REBA Racing και REBA Team του 2008.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν επιλέξετε να βάψετε την ανάρτηση σας τότε αυτομάτως χάνετε την εγγύηση, οπότε προχωρείστε με δική σας ευθύνη!

Όπως καταλαβαίνετε δεν αναφέρομαι σε αναρτήσεις άλλων εταιρειών (Fox, Marzocchi, Magura, DT Swiss, κτλ.), ή και άλλων μοντέλων της RockShox καθώς εκεί ισχύουν άλλες διαδικασίες αφαίρεσης των μπουκάλων.

Εφόσον αυτό είναι κατανοητό προχωρώ στην όλη διαδικασία.

Πρώτα απ' όλα προμηθευόμαστε με τα κατάλληλα εργαλεία για την αφαίρεση των μπουκάλων. Αυτά είναι:

  • Alen 5άρι.
  • Κλειδί 9άρι (η γαλλικό κλειδί) για το ξεβίδωμα του παξιμαδιού που κρατά την αρνητική βαλβίδα της ανάρτησης.
  • Σφυράκι μικρό (κατά προτίμηση με πλαστικές άκρες) για να χτυπήσουμε ελαφρά τις άκρες (Rebound adjust, Negative air valve) αφού ξεβιδώσουμε λίγο τις βίδες.
  • Castrol SAE 15wtΛάδι αναρτήσεων 15wt (15 weight) για να συμπληρώσουμε 15cc όταν την συναρμολογήσουμε πάλι, καθώς όταν βγάλουμε τις μπουκάλες θα φύγει όλο το λάδι που υπάρχει μέσα.
    Εγώ πήρα ένα της Castrol (Fork Oil SAE 15 weight), δεν χρειάζεται να πάρετε της ίδιας της RockShox καθώς είναι λίγο ακριβότερο.
  • Σύριγγα 20ml/cc για να βάλετε αργότερα λάδι όταν την συναρμολογήσετε.
  • Ντουκόχαρτα, μέτριο και λεπτό.

Ακολούθως θα πρέπει να προμηθευτούμε το αστάρι, το χρώμα και τέλος το βερνίκι. Αυτά τα αγόρασα από ένα κατάστημα που πουλάει χρώμα για αυτοκίνητα/μοτοσυκλέτες/σκάφη και βρίσκεται στην Κατεχάκη (κοντά στην συμβολή Κατεχάκη/Μεσογείων) απέναντι από τις Εξατμίσεις Θεόφιλος.

Το χρώμα που θα σας δώσουν είναι ειδικής επεξεργασίας και έχει ένα προωθητικό αέριο μέσα του, που βοηθά στη βαφή και το κάνει πιο ανθεκτικό, όμως πρέπει να βαφτεί μέσα σε 3 μέρες γιατί μετά χαλάει!

Περισσότερα